تحقیق در مورد مفاهيم رياضي

تحقیق در مورد مفاهيم رياضي
تحقیق, تحقیق در مورد مفاهيم رياضي, دانلود تحقیق در مورد مفاهيم رياضي, رياضي, مفاهيم, مفاهيم رياضي, مورد

رفتن به سایت اصلی

تحقیق در مورد مفاهيم رياضي
لینک دانلود و خرید پایین توضیحاتدسته بندی : ووردنوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )تعداد صفحه : 11 صفحه
 قسمتی از متن word (..doc) :  
‏1‏بنام خدا‏دانش آموزان چگونه از حافظه فعال خود در درك مفاهيم رياضي استفاده مي كنند‏1- مقدمه:‏ اين كه دانش آموزان بايد رياضي را بفهمند، يك هدف مشترك مورد توافق بين همه آموزشگران رياضي است.عوامل مختلفي در شكل گيري فهم درست مفاهيم رياضي مؤثر هستند. يكي از اين عوامل، حافظه فعال فراگيران مي باشد. تحقيقات نشان مي دهد كه بخشي از حافظه كوتاه مدت وجود دارد كه عملكرد آن به جاي ذخيره اطلاعات، پردازش آنها مي باشد. اين بخش حافظه، حافظه فعال خوانده مي شود. حافظه فعال اطلاعات را از هر دو حافظه كوتاه مدت وبلند مدت دريافت مي كند واطلاعات را به هر دو حافظه فوق منتقل مي نمايد.حافظه فعال هنگام پردازش، به عنوان مثال هنگام حل مسئله رياضي،اطلاعات را مدتي كه ممكن است چند دقيقه،ساعت يا چند روز طول بكشد ذخيره مي نمايد. از نظر گرينو حل مسئله در حافظه فعال انجام مي شود و همچنين حافظه فعال دريادگيري رياضي دركلاس‏دخيل است.به علاوه اين كه،تبديلات حافظه اي طي دوره يادسپاري روي مي دهند. بروز پنداشت هاي غلط طي دوره يادگيري رياضي به طور معقولي شناخته شده است،اما در مورد اينكه چه زماني وچگونه برداشت هاي فوق روي مي دهند، شناخت كمي وجود دارد. جنكس نمونه اي ارائه نمود كه در آن تحريف فرآيند رياضي دقيقاً در طي ذخيره سازي صورت مي گيرد. مشخصاً، نه تنها مهارتي كه پيش تر فرا گرفته شده است، اغلب يادگيري مهارت مشابه را مشكل مي سازد، بلكه بر خلاف مطلب فوق، پنداشت هاي غلط مطالب قديمي طي تعميم ساختگي،در يادگيري جديد پديده اي كاملا معمول است. اهميت حافظه در رياضي، از ساده ترين محاسبه تا پيچيده ترين اثبات ها، تقريبا امري بديهي است. اما آنچه در اينجا مطرح است نقش حافظه در مورد يادآوري مطالب است وچگونگي يادآوري مطالب از سوي دانش آموزاني است كه آنها را فرا گرفته اند و يا ياد گرفته اند.‏2- فهم رياضي‏ ‏ ‏ منظور از فهم يك مطلب چيست و چگونه متوجه مي شويم كه عمل فهميدن اتفاق افتاده است؟ مي توان گفت كه چيزي را مي دانيم، به بيان ديگر، دانش چيزي است كه يا ما داريم و يا نداريم. اما فهميدن، چيز ديگري است. فهميدن را مي توان به صورت ميزان كيفيت و كميت ارتباط هايي كه يك ايده با ايده هاي موجود برقرار مي كند تعريف كرد. هر چه تعداد اتصالات در شبكه ايده ها بیشتر باشد فهم بهتري رخ مي دهد. ايده هاي رياضي به طور شگفت آوري به يكديگر مرتبطند مي توان ميان دو عدد و ايده جمع با عملكرد جمع دو عدد و يا با استفاده از ايده هايي چون مجموعه ها، اعضاي مجموعه ها و قوانين وايجاد ايده يك تابع ارتباط برقرار نمود. فهم چيزي نيست كه بتوان آن را از فردي به فرد ديگر منتقل نمود،يادگيرنده مي بايست با تلاش هاي ذهني خود اين كار را انجام دهد. معلمان از دانش آموزان مي خواهند