پیشینه ومبانی نظری تحقیق تعارض والد فرزند

پیشینه ومبانی نظری تحقیق تعارض والد فرزند
پیشینه, پیشینه ومبانی نظری تحقیق تعارض والد فرزند, تحقیق, تعارض, دانلود پیشینه ومبانی نظری تحقیق تعارض والد فرزند, فرزند, نظری, والد, ومبانی

رفتن به سایت اصلی

پیشینه ومبانی نظری تحقیق تعارض والد فرزند
لینک دانلود و خرید پایین توضیحاتدسته بندی : ووردنوع فایل :  word (..docx) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )تعداد صفحه : 29 صفحه
 قسمتی از متن word (..docx) :  
‏تعارض والد – فرزند‏نوجوانی.adolescence‏نوجوانی دوره انتقالی است که در آن فرد از وابستگی کودکی‏.childhood‏به‌سوی استقلال، مسئولیت‌پذیری و امتیازات بزرگسالی.adulthood‏ حرکت می‌کند‏ (‏لطف‌آبادی، 1390). هرچند در خصوص طول این دوره اتفاق‌نظر کاملی بین روان شناسان وجود ندارد. معمولاً سنین 11 الی 13 تا 18 الی 20 سالگی را دوره نوجوانی می‌دانند‏ (‏لطف‌آبادی، 1390). نوجوانی، بروز تغییرات زیستی، بدنی و اجتماعی تعریف شده است که مدتی طول می‌کشد و با انتظارات، رفتارها و نگرش‌های خاص این دوره بین اعضای خانواده همراه است‏ (‏هریس‏.Haris. P‏، 2008؛ به نقل از برجعلی، 1392).‏نوجوانی دوره افزایش فشار است. نوجوانان باید تصمیمات مهم دوران زندگی خود را درباره شغل، سلامت، رفتارهای پرخطر و تحصیل بگیرند و عبور از این دوره می‌تواند برای نوجوانان و خانواده‌هایشان دوران سختی باشد‏ (‏جنکینز‏.Jenkins. P‏،2009؛ به نقل از برجعلی، 1392). در این دوره، نوجوان.adolescent‏ با دو مسئله اساسی درگیر است: بازنگری و بازسازی ارتباط با والدین، بزرگسالان و جامعه، و بازشناسی و بازسازی خود به‌عنوان یک فرد مستقل‏ (‏لطف‌آبادی، 1390). تحولات سریع این دوره، روابط نوجوان با دیگران ازجمله والدین را تحت تأثیر قرار می‌دهد. سال‌های ابتدایی نوجوانی به‌ویژه 10 تا 15 سالگی، با ظهور و افزایش تعارض میان نوجوانان و والدینشان ارتباط دارد‏ (‏آلیسون، 2000؛ به نقل از قمری، 1392).